• 1403/03/16 - 08:36
  • تعداد بازدید : 63
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری اردوی جهادی دامپزشکی با نام شهید جمهور در شهرستان تفرش

رییس اداره دامپزشکی تفرش از برگزاری اردوی جهادی مزین به نام شهید جمهور در مناطق کم برخوردار این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان تفرش، دکتر رضایی رییس اداره دامپزشکی شهرستان در این خصوص گفت: این اردوی جهادی که به مناسبت بزرگداشت شهادت رییس جمهور و سایر شهدای خدمت برگزار شد، با مشارکت بسیج محترم جامعه کشاورزی و مدیریت محترم جهاد کشاورزی شهرستان تفرش برگزار و ارائه خدمات گردید و با هدف پیشگیری از بیماری‌ های واگیر دامی و مشترک بین انسان و دام و ارتقای سطح آگاهی عمومی بهره برداران و دامپروران روستاهای کم برخوردار و صعب العبور این شهرستان انجام گرفت.

وی گفت: اردوی برگزار شده در 4 روستای کم برخوردار وایمند، گوگسگرد، فلوجرد و دیزک بصورت رایگان انجام گرفت و خدماتی از قبیل واکسیناسیون، سمپاشی جایگاه دام، آموزش و ترویج دامداران با توزیع پمفلت توسط اکیپ های دامپزشکی و آموزش چهره به چهره در این روستاها ارائه شدکه یکی از واحدهای تحت پوشش از نزدیک توسط مدیر کل محترم دامپزشکی استان جناب آقای دکتر فتاحی و فرماندهی محترم ناحیه مقاومت بسیج جناب سرهنگ هاشمی بازدید و نقاط قوت و ضعف اجرای طرح بررسی گردید.

رییس اداره دامپزشکی تفرش ادامه داد: از اهم این اقدامات می توان به واکسیناسیون ۹۰۰ راس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک و بروسلوز اشاره داشت.

دکتر رضایی اظهار داشت: در این اردوی جهادی به منظور جلوگیری از بیمارهای منتقله از کنه ها در جمعیت دامی، 17 هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام شامل اصطبل، بهار بند و انباری جهت مبارزه با انگلهای خارجی دام و نیز بیماری های مشترک بین انسان و دام بصورت رایگان سمپاشی شد.

رضایی همچنین ادامه داد: همچنین به منظور ارتقای بهداشتی و دانش روستاییان این مناطق، به 65 نفر از روستاییان و دامداران در جریان برگزاری این اردوی جهادی آموزش چهره به چهره در خصوص بیماری های دامی و اقدامات بهداشتی داده شد.

  • گروه خبری : تفرش
  • کد خبر : 320529
کلمات کلیدی
روابط عمومی  استان مرکزی

روابط عمومی استان مرکزی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

لینک کوتاه