مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی:
کنترل و پیشگیری از بیماری تب برفکی از اولویت های دامپزشکی است
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با حضور در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران فرمانداری شهرستان فراهان بر کنترل و پیشگیری از بیماری تب برفکی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، محمد فتاحی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در این جلسه که با حضور فرماندار شهرستان فراهان و روسای دستگاههای اجرایی این شهرستان با محوریت پیشگیری و کنترل بیماری تب برفکی در محل فرمانداری شهرستان فراهان برگزار شد به وضعیت بیماری تب برفکی در سطح کشور و استان پرداخت.
وی در این جلسه خسارات اقتصادی بیماری تب برفکی را در تولید گوشت و شیر جبران ناپذیر خواند و اقدامات کنترلی دامپزشکی از قبیل واکسیناسیون، آموزش بهره برداران و اخذ گواهی حمل دام و قرنطینه را از اصلی ترین راهکارهای پیشگیری از این بیماری دانست.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در پایان خواستار همکاری و حمایت فرمانداری و دستگاه های اجرایی شهرستان در پیشگیری و مبارزه با بیماری های دام و طیور شد و توضیحات مبسوطی از بیماری تب برفکی و سویه های رایج آن در کشور را ارائه داد.
طهرانی فرماندار شهرستان فراهان در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات دامپزشکی در خصوص کنترل و پیشگیری از بیماری تب برفکی در سال گذشته، شهرستان فراهان را یکی از قطب های تولید گوشت قرمز در سطح استان خواند و صنعت دامداری و دامپروری را اقتصاد پایه و اساسی مردم این شهرستان دانست.
وی با اشاره به اینکه پیشگیری از بیماری نسبت به درمان بیماری کم هزینه تر است، افزود: وجود بیماری های دام و طیور میتواند خسارت جبران ناپذیری را به تولید کننده وارد کند که خوشبختانه با اقدامات کنترلی دامپزشکی مورد خاصی از بیماری در سطح شهرستان نداشتیم.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در سفر به شهرستان فراهان با حضور در اداره دامپزشکی اسن شهرستان از بخش های مختلف بازدید و مسائل و مشکلات این اداره را مورد بررسی قرار داد.
بازدید از واحد بسته بندی فرآورده های آبزیان و شنیدن مشکلات تولیدکنندگان پایان بخش سفر مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی به شهرستان فراهان بود.
نظر دهید